بنده رنج آور کیست؟تعبیر اشعیا 53

ساخت وبلاگ

Jesus Reads from the Scroll of Isaiah

فصل 53 کتاب اشعیا ممکن است در همه کتاب مقدس با دلخواه ترین متن مورد اختلاف باشد - با دلیل خوب. مسیحیت ادعا می کند که این آیات در اشعیا 53 یک فرد خاص و فردی را به عنوان مسیح یا ناجی جهان از گناه پیش بینی می کند ، در حالی که یهودیت معتقد است که آنها به جای آن به یک گروه باقیمانده وفادار از یهودیان اشاره می کنند.

غذای اصلی: اشعیا 53

  • یهودیت معتقد است که ضمیر مفرد "او" در اشعیا 53 از مردم یهود به عنوان یک فرد یاد می کند.
  • مسیحیت معتقد است که آیات اشعیا 53 نبوت است که توسط عیسی مسیح در مرگ قربانی خود برای گناه بشریت انجام شده است.

دیدگاه یهودیت از آهنگهای بنده اشعیا

اشعیا شامل چهار "آهنگ بنده" ، شرح خدمات و رنج بنده خداوند است:

  • اولین آهنگ بنده: اشعیا 42: 1-9 ؛
  • آهنگ دوم بنده: اشعیا 49: 1-13 ؛
  • سومین آهنگ خادم: اشعیا 50: 4-11 ؛
  • آهنگ چهارم بنده: اشعیا 52:13 - 53:12.

یهودیت این پرونده را مطرح می کند که سه ترانه اول خدمتکار به ملت اسرائیل اشاره دارد ، بنابراین چهارمین مورد نیز باید. برخی از خاخام ها می گویند که کل یهودیان در این آیات به عنوان یک فرد تلقی می شوند ، از این رو ضمیر مفرد. کسی که دائماً به یک خدای واقعی وفادار بود ، ملت اسرائیل بود و در آهنگ چهارم ، پادشاهان نجیب اطراف آن ملت سرانجام این موضوع را می شناسند.

در تفسیرهای رابینیک از اشعیا 53 ، بنده رنج آور که در این متن شرح داده شده است ، عیسی ناصره نیست بلکه بقایای اسرائیل است که به عنوان یک نفر رفتار می شود.

دیدگاه مسیحیت از آهنگ چهارم بنده

مسیحیت به ضمایر مورد استفاده در اشعیا 53 برای تعیین هویت اشاره می کند. این تفسیر می گوید "من" به خدا اشاره می کند ، "او" به بنده و "ما" به شاگردان بنده اشاره می کند.

مسیحیت می گوید که باقیمانده یهود ، حتی اگر به خدا وفادار باشد ، نمی تواند بازخرید باشد زیرا آنها هنوز هم انسانهای گناهکار بودند ، برای نجات سایر گناهکاران. در طول عهد عتیق ، حیواناتی که برای فداکاری ارائه شده بودند ، بی نقص و بی نظیر بودند.

مسیحیان در ادعای عیسی ناصره به عنوان ناجی بشریت ، به نبوت در اشعیا 53 اشاره می کنند که توسط مسیح برآورده شده است:

  • "او مورد تحقیر و رد مردان ، مردی از غم و اندوه قرار گرفت و با اندوه آشنا شد ؛ و به عنوان کسی که مردان از آن چهره های خود را پنهان می کردند ؛ او مورد تحقیر قرار گرفت ، و ما او را مورد احترام قرار دادیم."(اشعیا 53: 3 ، ESV) عیسی پس از آن توسط ساندرین رد شد و امروز توسط یهودیت به عنوان ناجی محروم می شود.
  • "اما او به خاطر گناهان ما سوراخ شد، او به دلیل گناهان ما در هم شکست، عذابی که ما را به آرامش رساند، بر او بود و با جراحات او شفا یافتیم."(اشعیا 53:5، ESV). عیسی در مصلوب شدن دست ها، پاها و پهلویش سوراخ شد.
  • «همه ما مثل گوسفند گمراه شده‌ایم، هرکسی به راه خود برگشته‌ایم، و خداوند گناه همه ما را بر او نهاده است.»(اشعیا 53:6، ESV). عیسی تعلیم داد که او باید به جای افراد گناهکار قربانی شود و گناهان آنها بر او گذاشته شود، همانطور که گناهان بر بره های قربانی گذاشته شد.
  • ظلم شد و گرفتار شد، اما دهان خود را باز نکرد، مانند بره ای که به ذبح برده می شود، و مانند گوسفندی که در برابر قیچیانش خاموش است، پس دهان خود را باز نکرد.(اشعیا ۵۳:۷، ESV) هنگامی که پونتیوس پیلاطس متهم کرد، عیسی ساکت ماند. از خود دفاع نکرد.
  • «و قبر او را با شریر و با مردی ثروتمند در مرگش ساختند، در حالی که او هیچ خشونتی نکرده بود و در دهانش نیرنگی نبود».(اشعیا 53:9، ESV) عیسی بین دو دزد مصلوب شد، یکی از آنها گفت که سزاوار حضور در آنجا هستند. علاوه بر این، عیسی در مقبره جدید یوسف آریماتیایی، یکی از اعضای ثروتمند سنهدرین، به خاک سپرده شد.
  • "از اندوه روح خود خواهد دید و راضی خواهد شد، بنده من عادل به علم خود بسیاری را عادل خواهد ساخت و گناهان آنها را متحمل خواهد شد."(اشعیا 53:11، ESV) مسیحیت تعلیم می‌دهد که عیسی عادل بود و برای کفاره گناهان جهان به مرگ جایگزین مرد. عدالت او به ایمانداران نسبت داده می شود و آنها را در حضور خدای پدر توجیه می کند.
  • «بنابراین او را با بسیاری تقسیم خواهم کرد، و او غنائم را با قوی تقسیم خواهد کرد، زیرا جان خود را تا سرحد مرگ ریخت و در زمره متخلفان قرار گرفت، اما گناه بسیاری را بر دوش گرفت و شفاعت می‌کند. متخلفان."(اشعیا 53:12، ESV) سرانجام، آموزه مسیحی می گوید که عیسی قربانی گناه شد، «بره خدا». او نقش کاهن اعظم را بر عهده گرفت و برای گناهکاران نزد خدای پدر شفاعت می کرد.

ماشیاخ یا مسح شده یهودی

از نظر یهودیت، همه این تفاسیر نبوی اشتباه است. برخی از پیشینه در مورد مفهوم یهودی مسیحا در این مرحله ضروری است.

کلمه عبری HaMashiach یا مسیحا در Tanach یا عهد عتیق وجود ندارد. اگرچه در عهد جدید آمده است، یهودیان نوشته های عهد جدید را به عنوان الهام گرفته از خدا نمی شناسند.

با این حال ، اصطلاح "مسح شده" در عهد عتیق ظاهر می شود. همه پادشاهان یهودی با نفت مسح شدند. هنگامی که کتاب مقدس از یک مسح در حال آمدن صحبت می کند ، یهودیان معتقدند که شخص یک انسان خواهد بود ، نه الهی. او در دوره آینده کمال به عنوان پادشاه اسرائیل سلطنت خواهد کرد.

به گفته یهودیت ، پیامبر الیاس قبل از آمدن مسح دوباره ظاهر می شود (مالاچی 4: 5-6). آنها به انكار جان باپتیست اشاره می كنند كه او الیاس (یوحنا 1:21) به عنوان اثبات اینكه جان الیاس نبوده است ، اگرچه عیسی دو بار گفت كه جان الیاس است (متی 11: 13-14 ؛ 17: 10-13).

اشعیا 53 تفسیرهای گریس در مقابل آثار

اشعیا فصل 53 تنها متن عهد عتیق نیست که مسیحیان می گویند آمدن عیسی مسیح را پیش بینی می کند. در واقع ، برخی از محققان کتاب مقدس می گویند بیش از 300 پیشگویی عهد عتیق وجود دارد که به عیسی ناصره به عنوان ناجی جهان اشاره می کنند.

انکار یهودیت از اشعیا 53 به عنوان نبوی عیسی به ماهیت آن دین برمی گردد. یهودیت به آموزه گناه اصلی اعتقاد ندارد ، آموزش مسیحی که گناه آدم از نافرمانی در باغ عدن به هر نسلی از بشریت منتقل می شود. یهودیان معتقدند که آنها خوب به دنیا آمده اند ، نه گناهکار.

در عوض ، یهودیت دین آثار یا میتسوا تعهدات آیینی است. دستورات بی شمار هر دو مثبت هستند ("شما باید ...") و منفی ("شما نباید ..."). اطاعت ، آیین و دعا مسیرهایی برای نزدیک شدن شخص به خدا و ورود خدا به روزمره است.

هنگامی که عیسی ناصره خدمت خود را در اسرائیل باستان آغاز کرد ، یهودیت به یک عمل سنگین تبدیل شده بود که هیچ کس قادر به انجام آن نبود. عیسی خود را به عنوان تحقق نبوت و پاسخ به مسئله گناه ارائه داد:

 

"فکر نکنید که من برای لغو قانون یا پیامبران آمده ام. من نیامده ام که آنها را از بین ببرد بلکه آنها را تحقق بخشد. "(متی 5: 17 ، ESV)

 

برای کسانی که به عنوان ناجی به او اعتقاد دارند ، عدالت عیسی از طریق فیض خدا به آنها منتقل می شود ، یک هدیه رایگان که نمی توان به دست آورد.

سائول تارسوس

Saul of Tarsus ، دانش آموز خاخام آموخته گامالیل ، مطمئناً با اشعیا 53 آشنا بود. مانند گامالیل ، او یک فریسی بود ، از یک فرقه سخت یهودی که عیسی اغلب با آن برخورد می کرد.

شائول اعتقاد مسیحیان به عیسی را به عنوان مسیح آنقدر توهین آمیز پیدا کرد که آنها را شکار کرد و آنها را به زندان انداخت. در یکی از این مأموریت ها ، عیسی در جاده دمشق به شائول ظاهر شد و از آن لحظه به بعد ، شائول ، به پولس تغییر نام داد ، معتقد بود كه عیسی در واقع مسیح است و بقیه عمر خود را صرف موعظه آن می كرد.

پولس ، که مسیح قیام شده را دیده بود ، ایمان خود را نه چندان در پیشگویی ها بلکه در رستاخیز عیسی قرار داد. پولس گفت ، این اثبات غیرقابل انکار بود که عیسی ناجی بود:

 

"و اگر مسیح بزرگ نشده است ، ایمان شما بیهوده است و شما هنوز در گناهان خود هستید. پس کسانی که در مسیح نیز خوابیده اند ، از بین رفته اند. اگر در مسیح ما فقط در این زندگی امیدواریم ، ما بیشتر از همه مردم هستیمبرای ترساندن. اما در واقع مسیح از مردگان بزرگ شده است ، اولین ثمرات کسانی که به خواب رفته اند. "(اول قرنتیان 15: 17-20 ، ESV) < Pan> پولس ، که مسیح قیام شده را دیده بود ، ایمان خود را نه چندان در پیشگویی ها بلکه در رستاخیز عیسی قرار داد. پولس گفت ، این اثبات غیرقابل انکار بود که عیسی ناجی بود:

 

مقالات آموزش فارکس...
ما را در سایت مقالات آموزش فارکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهزاد فراهانی بازدید : 38 تاريخ : شنبه 12 فروردين 1402 ساعت: 16:16